Jak jezdit bloky-teorie

Trochu teorie pro ty, kdo to neví: 

  • Jsou 2 druhy bloků:
  1. 1R: jedním rekrutem zablokujeme tábor na 1 kolo. GH s jedním rekrutem zaútočí na blokovaný tábor. Prohraný boj bude mít 1 kolo =20 sekund a během této doby musí druhý generál stihnout kolem tábora projít aby nebyl odchycen. Tento blok lze i prodloužit použitím několika GH za sebou.
  2. Zablokování na nejvyšší možný počet kol: Zde je využita jedna důležitá věc – při zničení tábora vůdce jsou všechny ostatní tábory v daném sektoru zničeny. Generálové se vrátí na základnu se všemi jednotkami, které do boje šly. Je "jenom" nutné, aby boj v blokovaném táboře neskončil dříve, než skončí boj v táboře vůdce.
  • Master-Geny je možné téměř libovolně měnit. Je ale důležité, aby napadený tábor porazili v přibližně stejné době, jako generál pro daný blok původně určený. Jako Master-Gen se hodí všichni specialisté, majoři, Clausová, někdy je možné použít i Veterána. Ostatní geny jen tehdy, když jsou příslušně vyknížkovaní. Jednotlivé útoky se navíc musí nechat spočítat na simulátoru.
  • Jako "blokaři" se používají zpravidla Genové z Hospody (GH). Proto se jim při skillovani nedávají knížky na vlastnosti které ovlivňují kvalitu boje. Urychluje se jejich pohyb, zvyšuje kapacita, získávají se EXP navíc nebo vojsko nazpět. Vše je u nich přípustné, jen NE zvýšení bojové síly. Výjimečně mohu použít "Zkušeného" nebo "Mistra Obrany". Proto rovněž tyto geny není vhodné skillovat na jejich sílu (alespoň ne všechny).
  • Generálové se posílají zpravidla v řadě za sebou po odeznění útočné fanfáry.

Nejčastější chyby:

  • špatně přiřazené vojsko - buď zapomeneme vojsko změnit nebo doplnit, nebo se hra sekne a to co jsme genovy přiřadili tam není, nebo se splete druh vojska. 
  • následek: pokud se jedná o blokovacího gena, při troše štěstí ukončí "jen" boj před vítězstvím Master - Gena a ztratíme část nebo všechno vojsko k němu přiřazené, při prohře i gena samotného. Tato chyba nemusí bezpodmínečně vést ke zhroucení celého bloku.
  • jak tomu zabránit: kontrola množství přiřazeného vojska (případně i použitých genů) PRED každým spuštěním bloku. Pokud to zjistíte až když už blok běží, je lepší všechny vrátit pokud je to možné. Můžeme se i pokusit oslabit dané tábory (zvlášť pokud se jedná o tábor vůdce) pomocí bonusových zbraní tak aby "nekompletní" gen přeci jen zvítězil.
  • špatné umístění - u některých návodů je umístění nezřetelně nebo úplně špatně.
  • následek: změnou postavení gena v bloku mohu v některých případech zcela změnit trasu jeho pohybu. Generál se pak může dostat do pole působnosti některého z táborů po cestě a bude odchycen. Může se také stát, že se změní rozestupy mezi generály a ti jdou moc brzy za předcházejícím (budou také odchycení) nebo naopak přijdou pozdě a některé boje blokařů budou ukončeny před vítězstvím Master - Gena. V případě ODCHYCENÌ některého z genů všechno co jde OKAMZITE VRÁTIT. Tato situace vede v 99% ke KOMPLETNÍMU ZHROUCENÍ celého bloku a ztráty mohou být velice citelné. Pokud genové jdou moc daleko za sebou ale dosáhnou všichni určené tábory, může se stát, že některý z blokařů ukončí boj před vítězstvím Master - Gena a opět ztratíme část nebo všechno vojsko k němu přiřazené, při prohře i gena samotného. Tato chyba nemusí bezpodmínečně vést ke zhroucení celého bloku.
  • jak tomu zabránit: Přesná kontrola postavení genů. Raději 3x navíc, než o 1 méně. 
  • genové jsou posláni moc rychle za sebou (tábory nemají dostatečné odstupy).
  • následek: některý generál bude odchycen. V tomto případě všechno co jde OKAMZITE VRÁTIT. Tato situace vede opět v 99% ke KOMPLETNÍMU ZHROUCENÍ celého bloku.
  • jak tomu zabránit: opakováním jednotlivých mapek získáte cit pro to, jak daleko za sebou mají genové jezdit. Odstup táborů by měl být minimálně 8 praporků, 10 je optimum. Ale ani to není vždy stejné. Záleží to na trase pochodu, na tom kdy a kde genové do nepřátelského tábora vstupují, jak je nepřátelský tábor umístěn a jak je situována jeho plocha působnosti. Všeobecně je lepší posílat geny raději pomaleji (1-2 vteřiny zpoždění ve většině případů bloku neuškodí) aby se risiko odchycení snížilo. Jako v předcházejících případech je risiko ztráty 1 gena lepší než zhroucení celého bloku.
  • generál poslán na špatný tábor - nepozornost, přehlédnutí, rozptýlení, neznalost pořadí táborů v bloku. K této chybě vedou možná i jiné důvody
  • následek: ve většině případů se celý blok zhroutí. Bohužel se na tuto chybu přijde většinou až tehdy když je pozdě něco dělat. Když si všimneme, že generál vstoupil do špatného tábora. Pokud se jedná o blokaře, můžeme se pokusit tábor který měl původně blokovat odstranit pomocí bonusových zbraní nebo ho tímto způsobem natolik oslabit, aby Master - Gen mohl rychle zvítězit bez ztráty vojska. Pokud Master - Gen přeci jen vojsko ztratí, musíme se pokusit oslabit stejným způsobem i tábor vůdce. Při troše štěstí se nám tak podaří blok zachránit. Musí jen každý sám zvážit, jestli jsou takové ztráty přijatelné.
  • jak tomu zabránit: zvláště u bloků s více Generály je dobré si blok a pořadí táborů důkladně prohlédnout. Může se i zkusit "simulační" vyslání genů přímo na mapce. A samozřejmě u hry nedělat spousty jiných věcí.
Existuje jedno smutné "pravidlo": ve chvíli kdy Generály běžící na blok opustíte, buď přeskočíte na jinou mapku, vrátíte se na ostrov nebo si jdete pro něco do ledničky, blok se zhroutí. Z nějakého mě neznámého důvodu přestanou genové dělat to co by měli a po návratu ke hře najdete jen trosky. Při tom je pak zjišťování toho, co se vlastně na mapce odehrálo, přinejmenším těžké, pokud vůbec možné.

Žádné komentáře:

Okomentovat